30.8.12

kışlık erişte



Minik kuzumla dün yine boş durmadık biz..Daha önce yufka bile açmamış olan ben ne cesaretse erişte yapmaya kalktım :) Oldu mu? Oldu valla.İnsan istedikten sonra her şeyi yapar..

Hamuru için

8 yumurta
3 bardak süt
2 bardak su
bolca tuz /tuzlu olması kuruyunca kırılmasını engeller
aldığı kadar un (3 kilo kadar)

Oldukça sert bir hamur yoğurup 15 dk dinlendirdim..Sonra kızımla aldık merdaneyle oklavayı..:) O merdaneyle yuvarladı..Ben açtım..Açtıkça mutlu oldum..

İlk kez denediğin bir şeyde başarılı olmak güzel bir duygu..

2 saat kadar yufkaları ters çevirerek önlü arkalı kuruttum..Daha sonra kestim.En az 3 gün bu şekilde kuruyup bez torbalarda saklanacak..


3 yorum:

  1. Ellerinize sağlık..İlk kez yapmış olmanıza rağmen çok güzel gözüküyor..Kışın mis gibi ev makarnası yemek gibisi varmı?Ben birde erişteden çorba yapıyorum,oda çok güzel oluyor..

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim..çorba da güzel olur denemek gerek..:)

    YanıtlaSil