12.2.13

Tutmayan Yoğurttan Peynir Yapımı




 Dün büyük özenle mayaladığım yoğurdumu erkek aklına uyarak hazır yoğurtla mayaladım.Kıvam olarak tutmuştu ancak tadı süt tadındaydı.Lor peyniri yapmaya karar verdim.Epey de çıktı.Yağlı,mis gibi peynirim oldu.
Tutmayan yoğurdumu ocakta kaynattım.Yeşil suyu altta kalıp peynirler kalıp kalıp yukarı çıkmaya başlayınca
çeyrek bardak üzüm sirkesi ekledim biraz daha kaynatıp kapattım ve tülbent geçirdiği süzgeçtte süzdüm.1 saat bu şekilde beklettim.Sonuç resimdeki gibi oldu.Bolca tuzladım.Afiyetle yiyeceğiz inşallah..

8 yorum:

  1. Güzel olmuş,elleirne sağlık,afiyet olsun size :)

    Yeni adresinde hayırlı olsun inşallah...
    Okuru ziyaretçisi bol olsun :)
    Sımsıkı gerçek,
    az ama öz takipçileir olsunnn :)

    YanıtlaSil
  2. takipteyim...
    ellerinize sağlık...
    çok güzelmuş bence :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık cok güzel bi fikir takibe alıyorum banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. HEr daim iyi olmani butun kalbimle diledigim bir insansin..nerde nasil olustu bilmiyorum..benim icin ayridir kalbimdeki yerin..hep mutlu ol huzurlu ol..bloguna her girisimde senin icin bunlari diliyordum Neyran..
    Gule oynaya,mutlu ve huzurlu guzellikler paylas..pisir cevir kizart or kes bic dik..ama ne olur..mutlu ol :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık değerlendirerek çok güzel peynir yapmışsınız. Banada beklerim iyi günler.

    YanıtlaSil
  6. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim...sevgiler..

    YanıtlaSil