23.9.12

KETE




Eşim Erzurumlu olunca bol bol tattığım bir lezzetti kete..Ancak daha önce hiç denemedim..Bir kere yapılışını gördüm ,bu şekilde denemeye değer dedim..Aldım merdaneyi elime..Ancak şekil olarak hiç de onların yaptığı gibi olmadı..Onlar dümdüz yapıyorlar.Lezzet olarak ise olmuştu.

hamuru için 
2,5 bardak süt
yarım paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
yarım paket maya
bir yumurtanın beyazı sarısı üstüne sürülecek
bir tutam şeker ve  tuz

Ilık sütle maya eritilir..Ve aldığı kadar unla tüm malzemeler yoğrulur..45 dakika üstü sarılarak bekletilir..
Diğer tarafta iç malzemesi hazırlanır

3 bardak un
200 gr margarin

margarin eritilir ve un azar azar ilave edilerek yağa yedirilir..rengi değişmeden kapatılır..
Hamur dinlenince bezelere ayrılır ..Ben 11 beze yaptım..Merdane yardımıyla büyükçe açtım..İçini koyup gül börek gibi sardım..Üstüne bastırarak düzleşmesini sağladım..Yumurtasını sürüp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirdim...

3 yorum:

  1. çaçoroncum çok da güzel gözüküyorlar eline sağlık aldım tarifini...eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. tatlım son birkaç paylaşımını şimdi gezdim. Ve marifetli kuzum benim. Ellerine sağlık.. Çok güzel görünüyor. İnsan isteyince bir bozar iki bozar 3. sünde usta olur derler ya sen ilk denemede yapmışsın. Afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil