29.8.10

gökkuşağı atkı ve bere



atkının yapılışı..
3 ilmek başlayıp 41 ilmek olana kadar yanlardan birer ilmek artırdım.41 ilmek olunca ilmekleri 2 şer kesip 21 ilmeğe düşürdüm 20 sıra bir ters bir düz lastik ördüm.Tekrar ilmek sayısı 41 e çıkarttım(1 ör,1 artır,1 ör,1artır şeklinde)
60 sıra haroşa ördüm
İlmekleri ikiye ayırdım.(20 ilmeği başka bi şişe aldım)Her ikisinide ayrı ayrı 20 şer sıra lastik örüp,tekrar ilmekler birleştirdim
Her iki kenardan birer ilmek kesilerek haroşa ördüm.
3 ilmek olana kadar kesme işlemini tekrarladım.

Berenin yapılışı..
6 zincir çekip halka yaptım..İçine 12 ikili trabzan yaptım..Üst sırada her trabzana iki tane yaparak sayıyı 25 e çıkarttım..3. sırada da 50 trabzan yaptım.örneğini ise şöyle kurdum..İlk sırada..2 tarbzan yaptım..3. ve 4. trabzanları aynı yere yapıp tığın üzerine ip alıp ilk trabzanın dibine batıp bir seferde çektim..sıra sonuna kadar böyle gidip..diğer sıralarda her trabzana bir trabzan gelecek şekilde yine 4 trabzan yapıp ilktrbzana batarak şapkayı istediğim boyutta ördüm..daha sonra alt sırasını sık iğne gittim..Çiçğini de ekleyip şapkayı bitirdim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder