29.8.10

ışıltılı ipten çiçekli fular..


örmesi çok zevkli ve şık bir fular oldu..1 yumak ışıltılı ip gitti..
34 ilmekle başladım..her iki tarafını da aynı şekilde ördüm tersten bir kes bir dola(sarhoş yolu şaşırdı örneği) şeklinde 6 numara şişle..daha sonra 4 numara şişe geçip düz örgü ördüm her iki baştan bir ilmek kestim 11 ilmek olana kadar..11 ilmek olunca 3 er ilmek iki baştan şişte bırakıp ortadaki 5 ilmeği kestim deliğini oluşturmak için..geri dönüşte ilmekleri çıkarıp tekrar ördüm ki çiçeğin geçeceği delik oluşsun..daha sonra yanlardan birer ilmek arttırarak 35 ilemk olana kadar aynı şişle düz örgü ördüm..35 ilmek olunca 6 numaralı şişe geçip..3 ilmek ters ördüm 3 ilmeği sağa şişe geçirip ipi öne aldım tekrar sol şişe geçirdim ve düz ördüm..ve tekrar 3 ters,3 ilmek sağa geçir ip dola şeklinde sıra sonuna kadar ilmekleri ördüm..arka sıralarını hep ters ördüm..istenilen uzunluğa geldiğinde ilmekleri iple büzüp..ucuna istediğim şekilde çiçek örüp taktım..
hepsi bu kadar..umarım anlatımım da kolay olmuştur :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder