30.3.11

ev yapımı lor..



Markasını vermeyeceğim ama bir marka yoğurt var belki bilenler bilir genelde ekşi olur yoğurtları..Eşim de bilmediği için o yoğurttan alınca günlerce dolapta sürüklendi yoğurt hatta yenisini aldım ancak yine de kıyamadım atmaya..Ne yapabilirim diye düşünürken çökelek yapmak geldi aklıma..

1 kiloya yakın yoğurda yarım litre süt ve 2 çay kaşığı tuz ilave edip ilk 5 dakika kısık ateşte daha sonra harlı ateşte bir taşım kaynatıp kapattım..1 saat kadar dinlendirip süzgeçin içine tülbenti açıp tencereyi süzdüm..Tülbenti güzelce bağladım ve üzerine bir ağırlık koyup suyu iyice süzülene kadar bekledim..Güzel bir lor peynirim oldu..Bundan böyle ekşiyen yoğurtlara çözümüm bu şekilde olacak :)

2 yorum:

  1. ne güzel değerlendirmişsin canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ler Sevdacım..Ben de öpüyorum..

    YanıtlaSil