14.7.09

Halka tatlısı


Normalde tatlı sevmememe rağmen nadir de olsa tatlı krizim tutar arada..Bugünde öyle oldu..Dışarı çıkmaya üşenince kolları sıvadım.. canım tulumba tatlısı istemişti ama o çok zahmetli olur gibi geldi ufak ufak ya..Aslında aynı hamurdan oluyor..Tat da aynı..Tavsiye ederim..Ben ölçüleri kendimize göre ayarladım tatlı sevmeyen bir aile olarak yaklaşık 10-15 tane oluyor bu ölçülerle..Siz de dilediğinizce arttırabilirsiniz bu ölçüleri...

Şerbeti için.
3,5 su bardağı su
3 su bardağı şeker
yarım limonun suyu..

Şerbet önceden hazırlanıp soğutuluyor..

Hamuru için..
1,5 su bardağı su
1,5 subardağı un
1 çorba kaşığı şeker
1 tutam tuz
2 yumurta
75 gr margarin

margarin,su,tuz ve şeker margarin eriyinceye dek kaynatılır..1,5 bardak un bir seferde ilave edilir ve 10 dk kadar kısık ateşte karıştırılarak çevrilir..hamur tezgaha alınır...ılınınca teker teker yumurtaları eklenir..İlk başta parça parça oluyor hamur,bütünleşene kadar iyice yoğurulur..Normalde makineyle ya da poşetle sıkılarak şekil verilir..Ben elimle şekil verdim ve çatalla üstlerini çizdim..
Daha sonra soğuk yağın içine atılır..Bolca yağ olması gerekir..İyice kızartılır..ve soğuk şerbetin içine atılır..Çok yumuşamaması için şerbette kısa süre tutulması gerekir..
Biz yedik beğendik..:)

1 yorum:

  1. adana gelir hep aklıma halka tatlısını görünce.sıcak sıcak ve çıtır çıtır.ellerine saglık.

    YanıtlaSil