4.4.11

bir künefe yapmamıştım :)




Tatlı ile aram pek yoktur..Ancak künefe ve tulumbaya asla hayır demem...Künefe ile tanışmam çok yeni benim..Ondan önce tatlı ile tuzlu bir arada olur mu hiç deyip denememiştim..Çok şey kaybetmişim... Çok sevdiğim bu güzel tatlıyı evde denemeye karar verdim..Hatta 3-4 gündür de aş eriyor gibiydim :) Kadayıf bulamayınca bugüne kaldı yapmak :)



Malzemeler..
250 gr kadayıf
200 gr dil peyniri
125 gr tereyağ veya margarin

Şerbeti için..

1 su bardağı su
1 su bardağı şeker
3-4 damla limon

İlk önce şerbet kaynatılır ve ılımaya bırakılır..

tereyağ eritilir..kadayıflar bir tepside ince ince kesilir..Eritilen yağ ile harmanlanır..2 ye ayrılır..İlk katı teflon tavaya bastırarak yerleştirilir..Üzerine dilimlenmiş dil peynirleri dizilir..En üste yeniden kadayıflar bastırarak yerleştirilir..Kısık ateşte pişirilir..



Alt taraf kızarınca kadayıf parçalamadan diğer taraf çevrilir..Zaten kızarmaya başladı mı kadayıf kendini toplar...

İki tarafta pişince şerbeti dökülür..Ve sıcak sıcak yenir..Gördüğünüz tepsinin yarısı sıcak sıcak ve şuursuzca mideye indirilir :) Daha sonra ben ne yaptım diye kara kara düşünülür..:)

2 yorum:

  1. bende çok severim künefeyi ama kendim hiç denemedim.ellerine sağlık canım.harika görünüyor.iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  2. mmmmm harika:))))
    sevğiler...

    YanıtlaSil