2.5.12

ÇORBALARIMIZ ETKİNLİĞİ (TAZE BAKLA ÇORBASI)


Tarif No : 38
Tarifi Gönderen :MUTFAKTAKİ ACEMİ
Tarif Adı : TAZE BAKLA ÇORBASI 


Bu güzel tarif ve katılımı için arkadaşıma çok teşekkür edeirm..Ellerine sağlık...







Malzemeler:
300 gr kadar bakla
1 orta boy kuru soğan
2 diş sarımsak
1,5 lt kadar sıcak su
Tuz
Terbiyesi için:
1 kase yoğurt
1 yumurta
3 kaşık un
Üzerine:
Tereyağı, kırmızı toz biber, kıyılmış dereotu
Yapılışı:
Baklalar yıkanıp ayıklanır. Enine ince ince doğranır. Soğan ve sarımsak incecik doğranarak 4-5 kaşık sıvı yağla birlikte tencereye alınıp kavrulur. Üzerine baklalar eklenip birlikte kavrulmaya devam edilir. Baklaların rengi biraz koyu yeşil olup parlak bir hal alınca sıcak su eklenir. Tencerenin kapağı kapatılıp baklalar yumuşayıncaya kadar pişirilir.
Bir kasede yumurta çırpılır. Üzerine un eklenip birlikte çırpılır. En son yoğurt ilave edilir ve iyice çırptıktan sonra bakla suyundan 1 kepçe eklenerek ılıması sağlanır. Ocak kısılır, terbiye yavaş yavaş çorbaya eklenir. Bu sırada sürekli karıştırılır. Ocak açılır ve iyice kaynayana kadar karıştırmaya devam edilir. 1-2 taşım kaynayınca tuzu ayarlanır, altı kapatılır. Arzu edilirse servis yaparken biberli tereyağı ve dereotuyla süslenir.




2 yorum:

  1. ben seni izlemeye geldim..senide o kasede ki çorbayla birlikte benım bloguma beklıyorum
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. canım son bir tarifim var alırmısın aslında haftayada bir tane yapıp göndercektim ama bitiyormuş sağlık olsun....çok geçmiş olsun güzel bir etkinlik yapıp bitirdin sevgilerimle...etkinlikten sonrada görüşelim sık sık ben seni sık kullanmılarıma ekledim senide beklerim...

    YanıtlaSil