13.4.12

ÇORBALARIMIZ ETKİNLİĞİ (KIYMALI-SÜTLÜ TARHANA ÇORBASI)

Tarif No : 15
Tarifi Gönderen : MUTFAKTAKİ ACEMİ
Tarif Adı : KIYMALI-SÜTLÜ TARHANA ÇORBASI

Sevgili arkadaşımın ellerine ve yüreğine sağlık..çok teşekkür ediyorum..

Ev tarhanamı kendim yaptığımdan daha önce bahsetmiş, yapım aşamalarını da BURADA anlatmıştım. Farklı olarak bu kez su yerine sadece süt kullandım, kıyma ekledim. Çok çok nefis oldu. Hatta tarhananın en güzel haline ulaştım diyebilirim.
Tarifimi sevgili ÇAÇARON BLOG'un ev sahipliğini yaptığı ÇORBALARIMIZ etkinliğine gönderiyor ve kendisine kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler:
5 yemek kaşığı tarhana
2 yemek kaşığı kadar kıyma
2 yemek kaşığı salça
5 bardak süt
Tuz, karabiber
Yapılışı:
Öncelikle kıymamızı, 2 kaşık kadar sıvı yağda kavuralım. Kıymanın rengi tamamen değiştiğinde tarhanayı ekleyip 2-3 dk daha kavuralım. Salçayı ilave edip biraz daha çevirdikten sonra sütü ekleyelim. Karıştırarak pişirelim. En son olarak tuzunu ve karabiberini ayarlayıp altını kapatalım. Sıcak sıcak servis yapalım.
Ben sürekli karıştırmadığım için, dibinde biraz topaklanma oldu. Blendırdan geçirdim. İpek gibi yumuşacık bir çorba oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder