16.4.12

ÇORBALARIMIZ ETKİNLİĞİ (MERCİMEK ÇORBASI)

Evet etkinliğimize kaldığımız yerden devam ediyoruz..Dün çok güzel tarifler gelmiş fakat ben temizlik ve kızımın hastalığı ile meşgul olduğum için buraları biraz ihmal ettim..Hemen telafi edip yayınlıyorum..Gönderen herkese çok teşekkür ederim ..Ellerinize sağlık..

Tarif No : 21
Tarifi Gönderen : Gelibolu17/Mideden Kalbe
Tarif Adı : Mercimek Çorbası


canım bu nasıl güzel bir mercimek çorbası görünümü ,vallahi canım istedi :)
Zaten çorbayı severiz,önden illa bir tabak çorba içeriz,toplum olarak seviyoruz,bizde ailecek seviyoruz,,,,Hele soğuk kış günlerinde içimizi ısıtmak için ohhh mis gibi bir tabak çorbaya kimse hayır demez herhalde :)
Bende mercimek çorbası yapmıştım,burayada eklemek istedim...Dışarıda soğuk varken blogum sıcacık olsun istedim :)
Ben düdüklü tencerede yapıyorum mercimek çorbasını,
önce orta boy bir soğanı ve havucu ince doğrayıp sıvıyağla kavuruyorum,sonra yeteri kadar kırmızı mercimeği yıkayıp süzüp ilave diyorum bir iki çevirdikten sonra yeteri kadar su koyuyorum,isterseniz içine bir patates doğrayabilirsiniz,ben her zaman koymuyorum,piştikten sonra blendırdan geçirip üzerine yağda kızdırılmış pul biber,kekik ilave edip limonla servis ediyorum...
bayat ekmeklerimde vardı evde onlarıda küp küp doğrayıp içine katmak suretiyle değerlendirmiş oldum...
Ellerime sağlık...
Afiyetler olsun :)

Çorbamı sevgili NEYRAN arkadaşımızın düzenlemiş olduğu ve kendisinin ev sahibeliğini yaptığı "ÇORBALARIMIZ" etkinliğine göndermekten onur duyarım :)

1 yorum:

  1. oyy teşekkür ederim canım sen gel ben sana yaparım aynından :) emeğine sağlık yayınladığın için :)

    sana şehriye çorbası ve erişteli yeşil mercimek çorbası göndericem ama yarın kısmetse bugün başka yazı girdik malum,,,sırayla göndericem inşallah..
    çok güzel gidiyor etkinliğin kolay gelsinnn :)

    YanıtlaSil