26.4.12

ÇORBALARIMIZ ETKİNLİĞİ(KREMALI PIRASA ÇORBASI)

Biliyorum tembelleştim,boşladım burayı :) Sağolsun arkadaşlarım uyandırdı beni yine ..Kendilerine çok ama çok teşekkür ediyorum..Ve etkinliğimiz kaldığı yerden devam ediyor..

Tarif No : 34
Tarifi Gönderen :ANNE ELİ GİBİ
Tarif Adı :KREMALI PIRASA ÇORBASI




MALZEMELER

2 sap pırasa
1 adet orta boy patates
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı tereyağı
3-4 su bardağı tavuk suyu
2 tutam taze nane
2 tutam  maydanoz
2 tutam dereotu
1/2 paket krema
tuz
taze çekilmiş karabiber
pul biber (isteğe bağlı,ben kullanmadım)



HAZIRLANIŞI

Öncelikle tenceremize yağlarımızı alıp ısıtalım ve önce soyup küp küp doğradığımız patatesleri,ardından da doğranmış pırasalarımızı ekleyip biraz çevirip tavuk suyunu ekleyip,kaynatalım.Kaynayınca altını kısıp pişmeye bırakalım.
  Patates ve pırasalar yumuşayınca içine maydanoz,nane ve dereotunuda atıp,güzelce blendırdan geçirelim.
Kremayı bir kaseye alıp çatalla çırpalım ve yavaş yavaş çorbadan ilave edip karıştıralım ki krema kesilmesin.
  Ilıyan kremayı yavaşça ve karıştırarak çorbaya ekleyelim biraz karıştırıp bir iki taşım daha kaynatalım.Bu aşama da kıvamını kontrol edip eğer koyuysa biraz daha kaynar su ilave edebiliriz.En son tuz ve baharatlarını da ekleyip,karıştırıp ocaktan alalım.

Sıcak olarak servis edelim...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder